مرکز تجاری اداری پارسیان

مرکز تجاری اداری پارسیان

مرکز تجاری اداری پارسیان که در فلکه دوم تهرانپارس و درست در شرق پایتخت، توانسته با رویکردهای نوین نیازهای مردم منطقه را تامین کرده و به نوعی آنها را از مراجعه به سایر مراکز خرید بی‌نیاز کند. این مجتمع تجاری در سال 1386 در زمینی به مساحت تقریبی 3955 مترمربع با زیر بنای کل 32000 مترمربع ساخته شد و به بهره‌برداری رسید .. این مجموعه شامل 11 طبقه بوده که از این 11 طبقه، 5 طبقه تجاری شامل 213 واحد تجاری، 2 طبقه اداری شامل 50 واحد اداری و 4 طبقه پارکینگ با ظرفیت 400 خودرو می‌باشند همچنین وجود یک شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای است.

در سال های گذشته تغییراتی در این مجموعه ایجاد گردیده که سبب بهود استفاده و بهره وری آن شده است . ضعف‌های مرکز خر از جمله غرفه ها تقویت شده و نقاط قوت آن تقویت شده است. همچنین در زیبا‌سازی غرفه ها اقدامات کاربردی انجام داده‌ شده است. واحدهای تجاری مرکز تجاری اداری پارسیان ، مجوز برای حراج فصلی را دریافت نموده است، بازسازی طبقات، سرویس‌های بهداشتی، موتور خانه و پارکینگ‌ها اجرایی شده اند.

برنامه های تدارک دیده شده در مرکز تجاری اداری پارسیان

دراین مجموعه پارکینگ برای عموم آزاد است و کارواش بدون آب را راه‌اندازی شده و در مراسم‌های مختلف مذهبی و در شهادت یا ولادت ائمه نصب بنر در نمای مجتمع نشان انجام میشود. همچنین هرسال در شب یلدا مجتمع با بادکنک تزئین میشود. چیدن سفره هفت‌سین، گل‌آرایی و بادکنک‌ آرایی و جشنواره در روزهای پایانی سال از جمله این برنامه‌هاست که در نظر گرفته شده است . مرکز تجاری اداری پارسیان از ابتدای شروع به فعالیت تا به حال حامی بیماران سرطانی بوده و هرماه به مراکز درمانی و انجمن های خیریه کمک میکند . و خوشبختانه کلیه کسبه مرکز تجاری اداری پارسیان ملزم به رعایت رفتار و کرداری صحیح هستند و عدم رعایت شئونات اسلامی و انسانی در اینجا مرکز جایگاهی ندارد.

زندگی در محله تهرانپارس

مرکز تجاری اداری پارسیان

رضایت مشتریان 

رضایت مشتریان همواره یکی از ارکان و ملاک های مهم در موفقیت برای مرکز تجاری اداری پارسیان بوده است. خوشبختانه داد و ستد در این مجموعه خوب است و کسبه از بازدید مشتریان از مجموعه رضایت دارند، در طول این سال‌ها توانسته‌ایم مشتریان ثابتی داشته باشیم که به این مرکزخرید اعتماد پیدا کرده اند. مجموعه پارسیان نیز مدام در حال نظرسنجی و ارزیابی مشتریان است و این نظرسنجی‌ها بیشتر در خصوص حمایت از تولیدات داخلی و اجناس با کیفیت ایرانی صورت می‌گیرد.

آینده نگری مدیریت برای جلوگیری از ریزش مشتری

رقابت در دنیای امروز بسیار گسترده است. مجموعه پارسیان مشتریان ثابت خود را دارد و باید تلاش کند که آنها را برای خود همواره نگه دارد. با احداث هر مجموعه جدید ، همواره مردم به سمت آن مرکزخرید سوق پیدا میکنند اما آنچه مهم است ایجاد اعتماد در مشتریان است که شامل مرور زمان می‌شود و خوشبختانه مرکز تجاری اداری پارسیان آن زمان را گذرانده است .

تبلیغات

تبلیغات وسیعی در سیاست مجموعه قرار دارد تا بتوان مشتریانی از حاشیه شرق تهران حومه پردیس، دماوند و رودهن و حتی شهرهای شمالی کشور داشته و در برنامه‌های آیند این مجموعه ایجاد سینما و شهربازی در دستور کار قرار دارد که جهت مشارکت و اخذ مجوز از شهرداری در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است. با اضافه شدن این دو آیتم قطعا مرکزخرید پارسیان مجموعه کامل تری میشود که همه کاربری‌ها را در خود جای داده و کمتر مجموعه‌ای به این تکامل یافتگی در شرق تهران وجود خواهد داشت.

پروژه طبقه پنجم

با احداث يك طبقه مضتعف که در آن 63 واحد تجاري و در نیم طبقه دیگركافي‌شاپ و رستوران قرار دارد مجتمع تجاري پارسيان بزرگتر شد .

این مجموعه در چه زمینه هایی موثر بوده است ؟

این مجموعه از نظر فرهنگی واقتصادی تاثیرات بالقوه ای داشته و به چند دلیل در منطقه به عنوان پروژه‌اي خاص مشهور است كه عبارتند از :

  • استفاده از مواد و مصالح خاص در نماسازی.
  • هدفمند بودن مجموعه و به معنی دقیق تجاری در کل منطقه می‌باشد.
  • فضاسازی متناسب با فضای کاربری و انتقال حس آرامش.
  • استفاده از آسانسور و پله‌برقی برای حرکت روان خریداران و بازدید‌کنندگان بسیار.
  • داشتن سیستم اعلام حریق، کنترل تردد، سیستم اطلاع‌رسانی و پیجینگ، اینترنت پر‌سرعت، روشنائی و کنترل انرژی هوشمند.
  • نما‌سازي مناسب و طراحي زيباي معماري از نمای های مجتمع است.

تهرانپارس قدیم

مرکز تجاری اداری پارسیان


هدف اصلی توسعه پروژه مرکز تجاری اداری پارسیان
هدف اصلی احداث مرکز تجاری اداری پارسیان ایجاد بورس موبایل و کامپیوتر در شرق تهران است. تحقیق های به عمل آمده در تهران نشان می‌داد که بورس موبایل و کامپیوتر در تهران اغلب متمرکز در مرکز این شهر (خیابان جمهوری )بوده و در نادر موارد مجتمع‌های تجاری در شمال (میرداماد) و غرب تهران (فلکه صادقیه) توانستند مراکز خرید متمرکز برای این محصول ایجاد نمایند. با این حال اهالی شرق و شمال‌شرق تهران با احداث این پروژه توانستند از نظر زمان دسترسی، ترافیک و سایر هزینه‌های وابسته دسترسی راحت تر و کم هزینه‌تر به این کالا داشته باشند. همچنین افزایش رضایتمندی خریداران از دسترسی آسان به کالا موجب افزایش سطح انتظار اجتماع از خدمات‌رسانی خواهد شد. با این حال هدف برای سطح زندگی بهتر است و این موجب تلاش تک تک ما در جهت تحقق زندگی بهتر و فراهم آوری شرایط آن خواهد گردید. همچنین این مجموعه در چهارراه اشراق ( فلکه دوم تهرانپارس ) موقعیت دارد.

نتیجه گیری
مجتمع تجاری اداری پارسیان در قسمت شرق تهران بوده و در این مجموعه بورس تکنولوژی مطرح بوده که شامل موبایل و کامپیوتر میشود . با مشخصات و ویژگی های خاصی که این مجموعه دارد ، یکی از منحصر به فرد ترین ها در قسمت شرق تهران است . داشتن فضاهای تجاری ، آسانسور ، پله برقی ، کافی شاپ ، نماسازی خاص و مصالح با کیفیت در آن و …… همه و همه دست به دست هم داده تا یک مرکز خرید تقریبا کامل و بی نقصی از این مجموعه بسازد .